Telefoniczny savoir-vivre – ważne aspekty

Telefon na stałe wszedł do naszej codzienności. Bez niego nie wyobrażamy sobie życia. Nie da się bez niego wyjść z domu ani załatwić ważnej sprawy. Rozmawiamy i komunikujemy się codziennie z wieloma osobami.

 

Kilka zasad dotyczących rozmów przez telefon

Przedstawianie się oraz przygotowywanie do rozmowy telefonicznej wydaje się naturalne. Jakie zatem są inne zasady, o których istnieniu często nie wiemy? O tym poniżej. Warto wiedzieć, co może pomóc przy załatwianiu spraw biznesowych i pozyskiwaniu nowych klientów – szacunek do drugiej osoby to podstawa, także przez telefon.

 

  1. Dzwonimy tylko raz. Po odczekaniu kilku sygnałów rozłączamy się i czekamy, aż druga osoba oddzwoni. Dzwonienie kilka razy może być odebrane jako natręctwo. Należy uszanować, ze ktoś w danym momencie nie jest w stanie odebrać telefonu.
  2. Dzwonimy po 9.00 rano do godz. 20.00. Wcześniej nie wypada wybierać czyjegoś numeru, ponieważ może on jeść jeszcze śniadanie. Z kolei późny wieczór przewidziany jest już jako czas na odpoczynek, więc zajmowanie kogoś rozmowami biznesowymi nie będzie mile widziane.
  3. Jeśli odbieramy w trybie głośnomówiącym, koniecznie trzeba poinformować o tym rozmówcę. Osoba, która być może jedzie z nami samochodem, niekoniecznie powinna być odbiorcą treści przedstawianych przez dzwoniącego. Ma on prawo zdecydować, czy i ile powie.
  4. Dzwonek telefonu powinien mieć głośność dostosowaną do sytuacji i miejsca, w których się znajdujemy. Jeśli jest za cichy – nie odbierzemy telefonu i każemy rozmówcy czekać w nieskończoność. Jeśli jest za głośny – przeszkadza osobom obok nas.

 

Szkolenie z zakresu rozmów telefonicznych

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat prowadzenia rozmów telefonicznych, uchwycić umiar i wprowadzić w praktykę powyższe zasady, wybierz się na specjalne szkolenie z tego zakresu. Dzięki niemu dowiesz się wielu przydatnych kwestii, które pomogą ci jeszcze lepiej dogadywać z klientami.

 

Prowadzenie rozmowy telefonicznej tylko z pozoru wydaje się proste. Tak naprawdę to sztuka. Sztuka komunikacji i interakcji z drugim człowiekiem. Spełniasz wszystkie zasady podczas rozmowy?

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *